25 March 2010

25 Mac 2010,come and go.

Hari ni kt skolah ade rehearsel fr penyampaian hadiah utk hari anugerah.dpt 8A PMR.*bragging.
so pagi tu blaja la jap..hahah.sronok blaja physics ngn Asiah.smpai na terberanak
orng tua tu angkara kitorng empat orng ni.so,rehearse2 punya rehearse,,rehat lah kami berempat. da la rehat lmbat.semua kebuluran.so,kami mkn dgn tekun.lepak3 kt kantin,tbe2 baru ingat waktu rehat da berabad habis,kami pun beredar,lalu kami pergi ke bilik guru,kerana ingin bertemu dgn Pn Mahani utk minggu BM ni.but buat kali ketiga,mahani tade kt meja dye.=_=" aku,eyra,tyra ngn jema blah den terserempak ngn Aziah,ckgu BM.dye tnye,"skarang wktu sy ke?".ktorng ckp a'ah.tp rehearsel ta abis lg.(konon na ngelat masuk klas).ckgu ckp,"hm,baguslah.saya pun mls na naik klas kamu".waaa~bahagia kami mndengarnya.tbe2 mulut aku lancar berkata,"ckgu,blanje minum!".ooops! ckgu jwp,JOM!! wow~ kami berempat tanpa rase segan silu membontoti ckgu ke kantin.haha.ckgu mintak bubur kacang.acik kantin kata,huh??bubuk racang?? ape ke pekak nye acik ni....pasti dah berkali2 explain,baru acik tu paham.dye kata,tade,:( So ktorng order pelik2 je kt acik kantin tu.Cik,na chicken chop ngn fresh orange. acik tu mencarut dlm bahase jawa.bangang gler.kt menu tulis ade chicken chop.bangsat penipu.pastu ckgu suro orderkan teh o ais limau,ktorng duk menangguk kt tepi tu tunggu air ckgu order..taaaak smpai2.ktorng tnye,acik indon tu buat donno jee..pastu,ckgu pun tnye,"mane air saya?".dgn selamba acik berkata "udah ditanya,nggak dijawap"....=_______________= aku tanye dye buat dunno je.lahanat betul.ckgu yg dahaga tu pun order je lah milo kotak.same cam ktorng.haish.pastu order mihun sup yg ta berapa enak krane itu je ade.:( da abis melantak,no job,find job..aku join nasyid jap.jd ahli muzik..pastu aku baru teringat,Pn Rashidah pernah bersabda,"Ya Bella,kalau anda ingin menyertai nasyid,biarlah anda cantik berkerudung dahulu,kemudian saya akan pertimbangkan kamu.:)"..hahah~ye lah,aku kn freehair,tak bertudung.mmg ah best!aku pun smangat ckp ngn ckgu,"teacher,i wear tudung when perform only,can??*kening-kening.ckgu kata:"mana boleh.mcm mne na mlambangkn keperibadian muslimah yg solehah.buat sedetik hatiku tergerak na pkai tudung.Alhamdulillah~(pndai ckgu mnyampaikan dakwahnya pd orng mcm aku);) tp sedetik je la.pastu trus hilang niat tu,:| habis je budak nasyid rehearse,aku ta puas lagi main ngn alat2 muzik berkenaan.aku ngn tyra pun,busking la di khalayak ramai.mcm setan.ta malu lngsung..ngee~:D then,tamatlah waktu persekolahan.. BELUM HABIS LAGI ALKISAH NI...sambung lak kat umah tyra.b4 tu kt skolah eyra tnye,bella stay? aku kata,aku lepak uma tyra,na ajr dye main gtar,abg dye suro.eyra kena stay coz ade kawad.so,semua la pergi ke rumah tyra.mcm biase,SI LUQ DINO akn muncul dlm scene ni tanpa djemput.aaarghh~jema hilang.bye..tnggal la kami bertiga.den aku tgh bermesra ngn gtar tyra,eyra tgh on9.pastu dtglah gila si tyra,"wey,korang2!!! jom record lagu baby??hehe.." ktorng pun tade mende na buat time tu,pun bersetuju dgn beliau.pastu recordlah! best plak..:D lau na dgr hasil karya ktorng,layarilah>>>http://www.myspace.com/520019773. pastu,eyra gtg.tnggal lah kami dua ekor.smpai skarang,tepat pd pukul 6.13 ptg.aku masih bermastautin di habitat tyra kerana hujan yg turun bagaikan mutiara,bak kata Uncle Sudirman.skarang smentara tnggu driver ku fetch me home,siaplah blog utk hari ni.SEKIAN...

No comments:

Post a Comment